Wyposażenie salonu kosmetycznego

Wyposażenie salonu kosmetycznego
Otwarcie salonu kosmetycznego wiąże się z ogromnym stresem i wieloma miesiącami przygotowań. Oprócz lakierów do paznokci czy pędzelków do makijażu powinno znaleźć się w nim o wiele więcej. Pomożemy Ci przygotować salon od ogółu do szczegółu! W tych dziesięciu punktach znajdziesz wszystko czego potrzebujesz do otwarcia salonu i szybkiego przyjmowania klientów!

1. Meble

Meble nie są jedynie wygodną ozdobą w naszym salonie. Przede wszystkim służą one do wykonywania zabiegów, dlatego tak ważne jest, aby były odpowiednie zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. Podstawowe umeblowanie w salonie kosmetycznym stanowi łóżko kosmetyczne, szafa na kosmetyki i narzędzia, stolik zabiegowy, a także fotel do manicure, pedicure czy makijażu. Przy wyborze tego rodzaju mebli powinnismy kierować się nie tylko naszym gustem i stylem salonu, ale także wygodą. Ważne jest, aby łóżko kosmetyczne miało regulowany zagłówek, a stolik zabiegowy miał liczne i pojemne szuflady. Pamiętajmy przede wszystkim o komforcie pracy, dlatego wybierając fotel lub krzesło do pracy, nie zapominajmy o swoim kręgosłupie!

Oprócz mebli w salach zabiegowych, musimy wybrać też te do poczekalni. Obowiązkowymi elementami wyposażenia są fotele lub krzesła dla klientów, stolik, na którym możemy rozłożyć ulotki lub gazety, a także wieszak i lustro. Nie tylko jakość wykonanego zabiegu, ale również komfort i wystrój wnętrza mają wpływ na opinię klientów!

2. Podstawowe urządzenia

Podstawowe urządzenia w salonie kosmetycznym powinny oferować nie tylko wysoką jakość usługi, ale również bezpieczeństwo. Zainwestuj w dobre urządzenia, które posiadają odpowiednie certyfikaty, m.in. certyfikat CE zalecany przez Unię Europejską. Wybór urządzeń do Twojego salonu będzie uzależniony od rodzaju zabiegów, które chcesz w nim wykonywać. Najpopularniejsze zabiegi to np. peeling kawitacyjny, mikrodermabrazja diamentowa lub korundowa, oxybrazja, mezoterapia igłowa czy termolifting falami radiowymi RF. Najlepszym rozwiązaniem może okazać się kupno kombajnu kosmetycznego, który służy do wykonywania wielu zabiegów bez konieczności zaopatrywania się w wiele urządzeń.

Ważne również jest oświetlenie i szkła powiększające. Wybierz takie, które będą najzdrowsze dla Twoich oczu! Sprawdź również mobilność tych urządzeń, aby dopasować je do wcześniej wybranego wyposażenia.

Zabiegi na ciało wymagają urządzeń do m.in. próżniowego modelowania sylwetki i liposukcji kawitacyjnej oraz takie do wytwarzania fal radiowych. Mobilnym wyposażeniem będą m.in. bańki chińskie, stemple ziołowe czy kamienie stosowane w masażach relaksacyjnych.

Najpopularniejsze jednak będą urządzenia do manicure i pedicure, czyli oprócz lakierów, także: lampa bezcieniowa, lampa do utwardzania żeli i hybryd UV, frezarka, pochłaniacz pyłów, dłutka i cążki.

3. Materiały jednorazowego użytku

Jednym z najbardziej potrzebnych elementów wyposażenia w każdym salonie kosmetycznym są chusteczki i ręczniki papierowe! Oprócz nich warto pamiętać również o wacikach, patyczkach, chust do zmywania makijażu czy oczyszczania skory, pasków do depilacji i folii do zabiegów na ciało. W najlepiej wyposażonych salonach znajdziemy również czepek na włosy, kapcie i jednorazową bieliznę. I to co mamy wszyscy w domu: papier toaletowy, myjki i worki na odpady.

4. Materiały wielokrotnego użytku

Rzeczy wielokrotnego użytku to te, które możemy poddać dezynfekcji i sterylizacji. Do nich należą m.in. prześcieradła, tuniki, koce, termofory, ręczniki, opaski na włosy, fartuchy kosmetyczne, mydelniczki (z pompką), podajniki na ręczniki papierowe oraz pojemniki na śmieci. Powtarzamy: pamiętaj o regularnej dezynfekcji i sterylizacji!

5. Materiały do zabiegów

Przeprowadzenie profesjonalnych zabiegów wiąże się z wysokim poziomem higieny i regularnie wykonywaną dezynfekcją i sterylizacją. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa należy mieć w swoim salonie przede wszystkim gaziki jałowe, spirytus salicylowy, gazę i wodę utlenioną. Podstawą jest również odzież kosmetyczna i rękawiczki (te z kolei są jednorazowe). Do wykonywania zabiegów najczęściej potrzebne są pędzelki, pęsety, akcesoria do henny, a także pojemniki do przygotowywania masek, kwasów i peelingów.

6. Autoklaw, czyli zachowanie ciagu sterylizacyjnego

Dezynfekcja to proces, w wyniku którego wegetatywne formy drobnoustrojów ulegają zniszczeniu, zaś sterylizacja polega na zniszczeniu wszystkich form drobnoustrojów, w tym przetrwalnikowych. Dobrze zorganizowany ciąg sterylizacyjny pozwoli na poprawne przeprowadzenie dezynfekcji, a następnie sterylizacji przedmiotu. Efektywność zwiększa się kiedy materiał jest dobrze przygotowany, a narzędzia do sterylizacji są odpowiednio przechowywane. Jest to ważne, gdyż narzędzie jałowe, czyli takie, które przeszło proces sterylizacji, jest wolne od ponad 99% szkodliwych patogenów czyniąc je bezpiecznym dla człowieka! Ciąg sterylizacyjny używany jest w miejscach, w których łatwo może dojść do zakażenia- szpitalach, gabinetach lekarskich, stomatologicznych i kosmetycznych.

 

  1. Zacznij od dezynfekcji wstępnej w roztworze dezynfekującym lub za pomocą ultradźwiękowej myjki.
  2. Umyj narzędzia pod bieżącą wodą oraz przeprowadź proces dezynfekcji właściwej w 
specjalnie przeznaczonej do tego wanience.
  3. Opłukaj narzędzia destylowaną wodą, wysusz je i zakonserwuj specjalnym środkiem.

 

Opakuj narzędzia w pakiety i umieść je w autoklawie. Jest to najważniejszy element całego ciagu sterylizacyjnego, gdyż służy do sterylizacji narzędzi wielokrotnego użytku. Można w nim również sterylizować maseczki wielokrotnego użytku oraz zużyte maseczki chirurgiczne przed ich utylizacją.


 

7. Specjalistyczne druki

Zabiegi kosmetyczne wiążą się także z braniem odpowiedzialności za zdrowie i życie klienta. Ważne jest, aby osoba wykonująca zabieg została poinformowana o ewentualnych przeciwskazaniach do wykonania usługi. W karcie zdrowia (najlepiej prowadzonej regularnie przez salon) powinny znaleźć się informacje o stanie zdrowia klienta, przebytych chorobach, zażywanych lekach, schorzeniach przewlekłych, alergiach i możliwych wcześniejszych reakcji skóry na wykonywane zabiegi. Klient musi również być świadomym przebiegu zabiegu, możliwych powikłań i komplikacji. Najlepiej przygotować wcześniej ulotki dla klienta, a także poprosić o podpis po zapoznaniu się z plusami i minusami zabiegu. Dobry personel dba również o klienta poza salonem, dlatego po każdym zabiegu warto wręczyć wytyczne odnośnie pielęgnacji skóry po zabiegu.

8. Urządzenia, które wyróżnią Twój salon.

Według raportu GFK Beauty w Polsce z zabiegów kosmetycznych korzysta 70% kobiet i 40% mężczyzn. Przed wybuchem pandemii koronawirusa, według danych GUS, w Polsce funkcjonowało ponad 18 tys. gabinetów świadczących usługi kosmetyczne i ponad 5 tys. oferujących zabiegi odnowy biologicznej.
Zorientuj się czego potrzebują Twoi klienci i spróbuj wyróżnić się na tle innych salonów kosmetycznych! Nowatorskim urządzeniem może być m.in. sprzęt do peelingu kawitacyjnego czy urządzenie do infuzji tlenowej. Bądź na bieżąco z trendami, a także nowinkami w swojej dziedzinie!

9. Muzyka

Kojarzycie tę niezręczną ciszę w salonie kosmetycznym? Nie zawsze mamy ochotę, zarówno jako klienci, jak i pracownicy, rozmawiać podczas zabiegu. Dobrym rozwiązaniem jest włączenie muzyki, która umili nam czas pracy lub wypoczynku. Zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych publiczne odtwarzanie muzyki związane z osiąganiem korzyści majątkowych musi być oparte na umowie ze Związkiem Autorów i Kompozytorów Scenicznych. Każdy salon ma obowiązek zawrzeć taka umowę i uiścić opłatę licencyjną z tytułu korzystania z autorskich praw majątkowych (zarówno korzystając z radia, jak i słuchając muzyki z osobistych nośników). Alternatywą jest korzystanie z utworów muzycznych posiadających licencję Creative Commons lub rozgłośni internetowych – w tym drugim przypadku jedyny koszt to opłata abonamentowa.

10. Ozdoby

Ozdoby tworzą całą atmosferę i aurę w salonie. Dobrane odpowiednio mogą wynieść naszą przestrzeń na wyższy poziom, rzucone chaotycznie i z przepychem mogą odrzucić klienta. Podstawową ozdobą są świeczki, które nadają wnętrzu ciepła i relaksującej atmosfery. Pamiętaj, aby były one bezzapachowe, gdyż mogą wymieszać się z zapachem kremów i olejów. Rośliny nadadzą wnętrzu trochę żywotności, dlatego nie polecamy sztucznych kwiatów, które jedynie zbierają kurz.

Ozdoba, która łączy wystrój z profesjonalizmem to certyfikat. Umieść je w widocznym miejscu i w eleganckiej ramce tak, aby klienci z chęcią na nie patrzyli. Zwiększa to poziom komfortu klienta i jego poczucie bezpieczeństwa.

Czytaj dalej

Działalność gospodarcza czy działalność nierejestrowana?
Sterylizacja w autoklawie- krok po kroku

Zostaw komentarz

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi serwisu Google.